Ystäväni Päivi, kirjoitteli jokin aika sitten pelargoneistaan ja kuinka hän pitää niitä vuoden ympäri ikkunalaudallaan. Minulla on ihan samalla tavalla pelargonit sisällä vuoden ympäri. Jatkossa pystyn mahdollisesti laajentamaan pelargonieni kukkimiskautta vielä entisestään. Sain nimittäin ystävättäreltäni lahjakortin, jolla ostin uuden infrapunalämmittimen. Minulla on kylmä ulkokuisti, joka toimii tavallaan kuin tuulikaappina. Aion lämmittää kuistia nyt syysiltoina ja ehkä keväisinkin. Katsotaan nyt. Näin ollen kukkasien kukinta ulkokuistilla alkaa ehkä aiemmin ja kestää pidempään. Miten ihana asia!

Onhan lämmittimessä sitten muutakin etua. Pystyn istuskelemaan kuistilla pidemmälle syksyyn. Kuisti on kokonaan lasia, joten siitä on varsin mukava katsella maisemia.

En usko, että raaskin sitä pitää päällä kovin pitkälle talveen. Silloin saa kuisti olla rauhassa pakkasasteiden vallassa ja kaikki paleltuva syvemmällä suojassa sisällä. Eihän sitä tietystikään tiedä ennen kuin alkaa käyttämään lämmitintä kunnolla, että miten se sitten sähkölaskuun vaikuttaa. Olen kuitenkin sen verran pihi sähkön käytön kanssa, että en taida viitsiä terassilämmitintä käyttää yhtenään.

On se kyllä jännä miten kaikkea on saatavilla nykyisin. Enpä olisi uskonut vielä jokin aika sitten, että kuististakin tulee ihan käyttötila minulle. Saapas nähdä mitä kaikkea minä nyt keksin siellä puuhaillakaan. Ties vaikka siirtäisin tämän blogin kirjoituspisteen sinne!

infrapunalämmitin